onsdag 13 mars 2013

Nu är latmasken lite irriterad

Jag började dagen med en sväng på löpbandet. Helt otroligt, jag valde att gå upp 2 timmar tidigare än jag egentligen behövde för att hinna träna. Jag blir faktiskt imponerad själv.

5 km i ett helt okej tempo. De första 4 km körde jag i 8,5, sen höjde jag så de sista 200 m var det nästan tunnelseende. Härligt! Sen satt det fint med frukost, kan jag säga.

Efter frukosten åkte jag till jobbet för några timmars möte, innan jag for hem och petade i mig lite ätbart. En timme hemma hann jag med, sen var det dags att byta om och åka tillbaka till gymmet för ett pass med PT-Bella.

Min kära PT hade utformat ett program som såg ganska snällt ut, bara 3 block. Jo tjena!

Första blocket innehöll utfall på stepbräda, benböj med balansboll, armhävningar i trx (shit, det där trx är inte att leka med!) och hopprep i 30 sekunder. Detta kördes 3 gånger.

Block 2 innehöll lårcurl med balansboll, upphopp på stepbräda, cirkla med hantlar och planklöpning i trx (där var den där jäkla trx igen!). Även detta block kördes 3 gånger.

Sista blocket innehöll hantellyft sida/framåt, rotatorcuff och roddrag + sidolyft mot låda.

Jag räknar kallt med att mina axlar kommer att protestera i morgon, men det är smällar man får ta för i dag har latmasken inte haft det så lätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar